Divers camera generiek

15 maart 200900:00

Door Joep Meijsen

Media-offensief krijgt vervolg

Het televisieplan van de Nederlandse IJshockeybond krijgt een vervolg. De nieuwe Stichting IJshockeybelangen Eredivisie is omgericht om de commerciële mogelijkheden op mediagebied op te pakken en een meer collectieve aanpak van de eredivisie na te streven.

De stichting is afgelopen week opgericht en kent een bestuur bestaande uit bestuursleden van clubs en bond. Voorzitter is Frans van Dommelen van Tilburg Trappers, secretaris Hennie Jaspers van Amstel Tijgers, penningmeester Danny Micola van Heerenveen, terwijl bondsvoorzitter Joop Vullers als bestuurslid betrokken is bij de nieuwe stichting.

De ook al bij het televisieproject aanwezige productiemaatschappij Eyeworks en adviesbureau Fleetsport krijgen ook een rol in de nieuwe stichting. Waar de lasten voor het televisieproject dit jaar werden gedragen door vier van de negen clubs (Amsterdam, Den Haag, Eindhoven en Tilburg) is het de bedoeling dat clubs die spelen in de toekomst verplicht moeten deelnemen aan de nieuwe stichting. Hierover zal in de jaarvergadering van de ijshockeybond worden gestemd.

De nieuwe stichting wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een collectief eredivisieconcept, dat stapsgewijs wordt ingevoerd. ‘Denk hierbij aan herkenbare boardingreclames bij alle eredivisieclubs, logo's in de ijsvloer en dergelijke', schrijft de bond in het persbericht. De centrale aanpak moet de populariteit van de ijshockeysport verder vergroten. Het voortzetten van het televisie-initiatief en het opzetten van andere media-initiatieven behoren ook tot de taken van de nieuwe stichting.

De taken van de nieuwe stichting zullen worden vastgelegd in een samenwerkingsovereenkomst met de ijshockeybond.